Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
Blog firmowy to potężne narzędzie, które pozwoli Ci na zbudowanie wizerunku i ugruntowanie pozycji Twojej marki w świadomości Klienta.
Dzięki umiejętnie prowadzonemu blogowi przyciągniesz na witrynę firmową i do e-sklepu więcej Klientów, a w dalszej perspektywie, zbudujesz z nimi cenne relacje. Dobry blog to wartościowy content, dzięki któremu poprawisz widoczność witryny firmowej, e- sklepu w wynikach wyszukiwania Google.
Firmy prowadzące własnego bloga mają o 55% więcej odwiedzin strony niż firmy, które nie mają bloga.
61% konsumentów online dokonuje zakupu sugerując się informacjami i recenzjami zaczerpniętymi z blogów.
Firmy B2C prowadzące bloga generują o 88% więcej potencjalnych Klientów miesięcznie.
Firmy B2C prowadzące bloga generują o 88% więcej potencjalnych Klientów miesięcznie.
Jakie korzyści będziesz miał z prowadzenia bloga firmowego?
Prowadzenie bloga firmowego - co otrzymasz usłudze?
W momencie, gdy zaczniemy się zajmować Twoim blogiem staniemy się jednocześnie jego głównym administratorem i redaktorem naczelnym. Ty nie musisz się już o nic martwić. W usłudze dostaniesz nie tylko same treści, ale przede wszystkim pomysł na bloga i kompleksowe nim zarządzanie.Analiza i strategia
Pierwszym etapem jest analiza. Przyjrzymy się aktualnej sytuacji Twojej firmy, poznamy Twoją firmę i jej produkty (usługi), dokładnie przyjrzymy się stronie WWW, poznamy branżę i Twoich konkurentów, poznamy Twoje potrzeby i oczekiwania. Po analizie dostępnych materiałów (dane o produktach i rynku) ustalimy format i formę graficzną bloga i przygotujemy ramowy plan zawartości bloga (w zależności od ustaleń)Wysokiej jakości teksty
Aby blog spełniał swoje zadanie musi być regularnie aktualizowany. W ramach współpracy gwarantujemy Ci regularną aktualizację bloga wysokiej jakości treściami zgodnymi z potrzebami (artykuły poradnikowe, specjalistyczne, ciekawostki, prezentacje produktów, relacje z eventów firmowych itp.). Liczba aktualizacji zależy od Ciebie.Optymalizacja SEO
Każdy dodawany przez nas artykuł jest przygotowany z myślą o indeksacji w wyszukiwarkach. Artykuły są odpowiednie redagowane (teksty uwzględniają słowa kluczowe) kategoryzowane i tagowane. Każdy artykuł opatrzony jest unikalnym opisem SEO. Dzięki optymalizacji wzrośnie liczba wejść na stronę firmową, e-sklepu na określone słowa kluczoweZdjęcia w tekstach gratis
Nie martw się, że nie dysponujesz odpowiednimi fotografiami do tekstów. To już jest na naszej głowie. W każdym tekście umieszczonym na blogu bedzie się znajdować minimum jedno zdjęcie związane z treścią.Opieka administracyjna
Dbamy o poprawne działanie bloga. Dokonujemy niezbędnych aktualizacji oprogramowania i wtyczek. W razie kłopotów z działaniem przejmujemy na siebie kontakt techniczny z hostingodawcą.Raporty i statystyki
W trakcie trwania usługi masz cały czas dostęp do raportów związanych z liczbą wykorzystanych znaków, przebiegu konkursu oraz statystyk odwiedzin bloga.Prowadzenie bloga firmy, marki lub e-sklepu - jakie efekty?
Jakie efekty osiągamy? Prowadzana przez nas blogi realnie wpływają na zwiększenie widoczności witryn firmowych i e-sklepów w wynikach wyszukiwania, ruchu na stronie i konwersje.
Starannie dobrane,
odpowiadające na intencja użytkownika,
zoptymalizowane pod kątem SEO
merytoryczne i unikalne treści,
które przyciągają potencjalnych klientów, potrafią dać spektakularne efekty. Rezultaty zależą od branży, liczby publikacji, konkurencji, asortymentu sklepu czy witryny firmowej.
Zobacz jaką widoczność zbudowaliśmy za pomocą unikatowych treści na blogu i optymalizacji treści.
Odświeżanie postów na blogu firmowym - co otrzymasz w usłudze?
Czy wiesz, że odświeżenie starego artykułu (content refreshing) może dać czasami znacznie lepsze efekty niż napisanie nowego? Stare posty (opublikowane co najmniej pół roku temu) generują zazwyczaj 70-90% wejść na bloga. Z analiz wynika, że tuning starych treści może spowodować wzrost ruchu o 50%, 100% i więcej.Aktualizowanie starych postów to doskonała strategia gdy:
masz mały budżet na prowadzenie bloga;
prowadzisz bloga firmowego już od dłuższego czasu i nie widzisz efektów;
artykuły na blogu marki mają dużą poczytność, ale nie konwertują;
na blogu e-sklepu jest wiele treści przestarzałych, które wymagają aktualizacji.
artykuły na blogu wymagają rozbudowany np. o nowe frazy kluczowe.
Jak zwiększymy widoczność i ruch ze starych artykułów?
przeprowadzimy audyt treści na blogu pod kątem jej jakości merytorycznej i optymalizacji SEO;
zaaplikujemy odpowiednie rozwiązanie - zredagujemy i rozbudujemy teksty w taki sposób, aby wyświetlały się wyżej na pożądane frazy i konwertowały;
przygotujemy raport, w którym zobaczysz jak odświeżenie artykułu wpłynęło na jego wyniki w SERP i ruchu organicznym.
Więcej na temat efektów odświeżania artykułów na blogu przeczytasz w artykule: Jak i dlaczego aktualizować stare posty na firmowym blogu?
Czy to działa? Tak!
W HubSpot (firma tworzy oprogramowanie dla inbound marketingu) po aktualizacji postów organiczny ruch firmy wzrósł o 106%.
W DataBox (oprogramowanie do analityki marketingowej) ruch skoczył w ciągu 6 miesięcy o 75%. Zaktualizowali jedynie 24 starych postów na blogu.
FAQ- najczęściej zadawane pytania
Odpowiedzi na pytania, które pewnie chcesz zadać (ale inni już je zadali)
Czy redagowanie bloga firmowego ma sens?
Jak będziemy prowadzić twojego bloga?
Tak, oczywiście.
Standardowo przed rozpoczęciem współpracy podpisujemy umowę na usługę związaną z prowadzeniem bloga. W niej zawarte są wszystkie niezbędne informacje związane z warunkami redagowanie bloga firmowego dla Klienta.
Wszystko zależy od uzgodnień.
Zdarza się, że klienci podsyłają nam listę tematów, ale w większości przypadków wybór tematyki artykułów blogowych spada na nasze barki.Innymi słowy sami ustalamy tematy na dany miesiąc, przygotowujemy brief do artykuł a potem redagujemy specjalistyczny artykuł na bloga. Klient może w tym czasie zająć się rozwijaniem swojego biznesu.
W trakcie wyboru tematów uwzględniamy trendy w danej branży, atrakcyjność zagadnienia, a także popularność danych fraz wyszukiwarce.
Blog jest jednym z elementów wspierającym naturalne pozycjonowanie strony/sklepu. Teksty przez nas pisanie nie tylko mają zainteresować potencjalnego klienta, ale również przyczynić się do wzrostu popularności strony w wynikach wyszukiwania.
Druga kwestia to systematyczność aktualizacji. Blog musi być aktualizowany regularnie, żeby Czytelnicy i wyszukiwarki mieli po co wracać.
Ile kosztuje uruchomienie bloga firmowego?
Tak, możesz. Tak naprawdę byłaby to idealna opcja. Sytuacja, w której właściciel e-sklepu czy innego biznesu sam pisze bloga i dzieli się z czytelnikami swoimi przemyśleniami i wartościowymi treściami. Z tego założenia wychodziło też większość z naszych obecnych Klientów, zanim zdecydowali się na skorzystanie z usług naszej agencji.
Dlaczego postanowili zlecić nam to zadanie? Z braku czasu. Prowadzenie bloga jest zajęciem czasochłonnym i wymaga regularności. Zlecenie prowadzenia bloga firmie takiej jak nasza sprawi, że zaoszczędzisz cenny czas i jednocześnie małym nakładem kosztów będziesz promować własną markę i firmę w Internecie.
Wypełnij formularz wyceny. Z przyjemnością wycenimy usługę.
- Przyczynimy się do wzrostu pozycji strony w wyszukiwarce Google, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności firmy;
- Zapewniamy solidne i terminowe redagowanie bloga;
- Przygotowujemy raporty dot. popularności wpisów;
- Dostarczamy informacje nt. zainteresowań biznesowych potencjalnych klientów i analizujemy statystyki;
- Piszemy teksty wartościowe merytorycznie, ciekawe, jak również zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe.
Tak, istnieje taka możliwość.
W tym momencie dostępnych jest wiele możliwości na uruchomienie platformy blogowej całkowicie za darmo. Wystarczy założyć konto w jednej z popularnych platform blogowych takich jak WordPress.org lub Blogger.com. Obie platformy oferują szereg nieodpłatnych usług, za pomocą których bez problemu uruchomisz bloga firmowego. Kilku naszych klientów prowadzi blogi właśnie w oparciu o takie bezpłatne platformy (głównie WordPress.com) i są z tego zadowoleni.
Oczywiście postawienie bloga na darmowej platformie nie jest rozwiązaniem idealnym. Uruchamiając bloga na tego typu portalu musisz liczyć się z pewnymi ograniczeniami (limit danych, ograniczona liczba szablonów, brak dostępu do zaawansowanych opcji). Niemniej jednak jeżeli jesteś właścicielem małej firmy i poszukujesz prostego i taniego rozwiązania – to jest dla Ciebie korzystna opcja.
Samo uruchomienie bloga nie wystarczy, musi być jeszcze ktoś kto go poprowadzi. W ramach naszej współpracy zakładamy, optymalizujemy i prowadzimy blogi również na platformach zewnętrznych.
Chcę założyć bloga w e-sklepie...
Tak, nie ma z tym najmniejszego problemu.
Sklepy prowadzone na platformie IdoSell mają wdrożone moduły aktualności i bloga. Treści do obu tych modułów dodaje się w panelu administracyjnym sklepu w przygotowanej specjalnie do tego karcie edycji. W ten sposób można dodawać i edytować nowe artykuły blogowe i umieszczać zdjęcia.Blog w sklepie uruchomić można praktycznie bezkosztowo. Czasami tylko trzeba pomęczyć się z suportem IdoSell, ale skoro prowadzisz sklep na tej platformie, to nie muszę ci tego mówić.
Wiesz jak jest.Zobacz więcej: Testy modułów blogowych w e-sklepach: RedCart.pl
Nic trudnego. Wystarczy zainstalować odpowiedni dodatek, czyli moduł bloga dedykowany do systemu Prestashop.
Istnieje wiele bardziej lub mniej rozbudowanych modułów bloga, które umożliwiają uruchomienie i prowadzenie bloga w sklepie na platformie PrestaShop. Wystarczy tylko znaleźć odpowiedni moduł bloga, kupić, zainstalować go w sklepie i można pisać. Listę tego typu modułów znajdziesz w oficjalnym sklepie PrestaShop (https://addons.prestashop.com/pl/495-blog-forum-aktualnosci).
Jeśli chodzi o drugą część pytania, to tak. zajmujemy się prowadzeniem blogów na PrestaShop. W ramach usługi jest kompleksowa administracja treścią na blogu - dodajemy tekst, formatujemy, dodajemy zdjęcia, optymalizujemy pod SEO.