Czym jest długi ogon?

Czym jest długi ogon?

W jaki sposób twoi Klienci czytają stronę internetową?
31 maja 2012

Czym jest długi ogon?

Długi ogon, abstrakcyjna grafika przedstawiająca wykres long tail w tłumie ludzi.
Koncepcję The Longtail (długiego ogona) po raz pierwszy sformułował Chris Anderson w październiku 2004 w artykule dla magazynu Wired.
Głosi ona, że posiadanie bardzo szerokiego asortymentu może zaowocować wygenerowaniem na pojedynczych, rzadko poszukiwanych pozycjach, sumarycznie większych obrotów niż te, osiągane na najpopularniejszych, masowo sprzedawanych towarach.W przełożeniu na dobór fraz kluczowych  w Google AdWords koncepcja longtail przedstawia się następująco: wygenerowanie stosunkowo dużej liczny rzadziej  używanych, ale bardziej szczegółowych fraz, daje lepszy efekt niż  konkurowanie w popularnych, ale droższych frazach.
„Długi ogon” to  frazy, które są niezbyt popularne i nie mają tym samym dużej konkurencji. Składają się zwykle z co najmniej dwóch słów. Teoretycznie, cechuje je niska stawka CPC (koszt za kliknięcie). W większości przypadków kampanie oparte na „długim ogonie” są tańsze i cechują się większą konwersją.Koncepcja „long tail” jest o tyle  skuteczna , jak wynika z danych” długość fraz wpisywanych przez Internetów wzrasta z roku na rok. O ile  jeszcze kilka lat temu średnia długość słów wynosiła  około 1, 3 to w 2008 wzrosła  do minimum 3.

Komentarze są wyłączone.