Rodzaje content marketingu

Content marketing w promocji firmy

Przydatne wtyczki społecznościowe do WordPressa
27 maja 2013
Kolejne wtyczki poprawiające bloga
18 marca 2014

Content marketingContent marketing to model marketingu internetowego, który zdobywa coraz większą popularność. Czym jest?

W wolnym tłumaczeniu content marketing to

marketing treści.

Content marketing to jeden z podstawowych działów inbound marketingu, czyli tzw. marketingu przychodzącego. W marketingu przychodzącym nie ma tradycyjnych reklam. Inbound marketingu opiera się na jednym podstawowym celu:

sprawić, żeby Klienci na podstawie informacji znalezionych w Internecie sami podjęli decyzję o skorzystaniu z oferty danej firmy.

W kontent marketingu tym „wabikiem” na Klienta jest właśnie treść. Okazuje się, że  ponad  80% konsumentów nie chce oglądać tradycyjnych reklam, ale  woli otrzymać ofertę firmy “opakowaną” w formę ciekawych artykułów, video, grafiki itp.

Specjaliści w tej dziedzinie zajmują się zatem tworzeniem atrakcyjnej treści dla Klientów, czyli przygotowywaniem  i publikowaniem wartościowego kontentu. Takiego, który będzie  z chęcią czytany lub oglądany przez internautów i  jednocześnie przemycał informacje o konkretnej usłudze, marce czy firmie.

Jak zamieszczać treści?

Kontent zamieszczany w internecie  przybierać może różne formy.  Od prostych artykułów poradnikowych poprzez ebooki, raporty, infografiki, komiksy po video i webinary. Wszystko zależy od branży, grupy,  celu  i innych czynników jakie przyświecają osobom przygotowującym kampanię reklamową. Możliwości jest wiele.

Jak najlepiej rozpocząć promowanie swojej firmy za pomocą kontent marketingu? Najprostszym sposobem jest  założenie bloga firmowego i umieszczanie w nim np. interesujących materiałów poradnikowych. redagowanie własnego bloga i umieszczanie unikatowych treści  ma jeszcze kilka innych zalet. O tym, dlaczego tak ważne jest  prowadzenie bloga firmowego, pisałam  kilka miesięcy temu.

A na koniec  przydatna prezentacja, która pokazuje  jak wiele jest możliwości promowania swojej firmy za pomocą content marketingu. Zastanów się, które z nich  możesz wykorzystać w promocji własnego biznesu.

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Content marketer, copywriter, właścicielka agencji iMedia Solutions specjalizującej się w content marketingu - prowadzeniu blogów firmowych, tworzeniu treści do e-sklepów & SEO.

Komentarze są wyłączone.