Content marketing to model marketingu internetowego, który zdobywa coraz większą popularność. Czym jest?
W wolnym tłumaczeniu content marketing to
Content marketing to jeden z podstawowych działów inbound marketingu, czyli tzw. marketingu przychodzącego. W marketingu przychodzącym nie ma tradycyjnych reklam. Inbound marketingu opiera się na jednym podstawowym celu:
W kontent marketingu tym „wabikiem” na Klienta jest właśnie treść. Okazuje się, że ponad 80% konsumentów nie chce oglądać tradycyjnych reklam, ale woli otrzymać ofertę firmy “opakowaną” w formę ciekawych artykułów, video, grafiki itp.
Specjaliści w tej dziedzinie zajmują się zatem tworzeniem atrakcyjnej treści dla Klientów, czyli przygotowywaniem i publikowaniem wartościowego kontentu. Takiego, który będzie z chęcią czytany lub oglądany przez internautów i jednocześnie przemycał informacje o konkretnej usłudze, marce czy firmie.
Kontent zamieszczany w internecie przybierać może różne formy. Od prostych artykułów poradnikowych poprzez ebooki, raporty, infografiki, komiksy po video i webinary. Wszystko zależy od branży, grupy, celu i innych czynników jakie przyświecają osobom przygotowującym kampanię reklamową. Możliwości jest wiele.
Jak najlepiej rozpocząć promowanie swojej firmy za pomocą kontent marketingu? Najprostszym sposobem jest założenie bloga firmowego i umieszczanie w nim np. interesujących materiałów poradnikowych. redagowanie własnego bloga i umieszczanie unikatowych treści ma jeszcze kilka innych zalet. O tym, dlaczego tak ważne jest prowadzenie bloga firmowego, pisałam kilka miesięcy temu.
A na koniec przydatna prezentacja, która pokazuje jak wiele jest możliwości promowania swojej firmy za pomocą content marketingu. Zastanów się, które z nich możesz wykorzystać w promocji własnego biznesu.