Blog

Blog

Kilka słów o mnie

Nazywam się Katarzyna Biernacka. Treści dla internetu tworzę "od zawsze". Początkowo jako dziennikarz internetowy a przed ostatnie kilka lat copywriter i content marketer. Ukończyłam Uniwersytet Jagielloński (Polonistyka, 2003) i Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego (E-marketing, 2011). Od 2012 roku prowadzę agencję iMedia Solutions.
A na tym blogu dzielę się swoją wiedzą w zakresie, prowadzenia blogów firmowych, tworzenia dobrego kontentu (i nie tylko).
15 stycznia 2021

Jak i dlaczego aktualizować stare posty na firmowym blogu?

Czy potrzebujesz nowych treść na blogu? I tak, i nie. Czy wiesz, że możesz znacznie więcej osiągnąć aktualizując stary, ale całkiem nieźle rankujący artykuł? Tuningowanie postów na blogu firmowym daje spektakularne efekty. A wiesz, co jest w tym najlepsze? Jeszcze stosunkowo niewiele firm prowadzących bloga firmowego wdrożyło recykling treści do swojej strategii.
8 stycznia 2021

Jak rozliczać się z copywriterem?

Rozliczanie się z copywriterem może  mieć różne formy. Przyjrzyjmy się tym najpopularniejszym. Jaka jest najkorzystniejsza  z perspektywy zamawiającego, czyli właściciela firmy czy e-sklepu? 
10 kwietnia 2020

5 elementów dobrego tekstu evergreen

W poprzednim artykule poświęconym pisaniu artykułów evergreen stwierdziłam, że tego pisanie typu tekstów przypomina nieco konstruowanie cepa. Hmmm… Może z tym cepem nieco przesadziłam, ale nie wycofuję się z twierdzenia, że jest to stosunkowo proste. Pod warunkiem, że wiesz jak to robić.
1 lutego 2020

Dlaczego warto publikować artykuły evergreen na blogu firmowym?

Nie wiesz, co publikować na blogu firmowym, żeby pojawić się w wyszukiwarce na wymarzone frazy? Postaw na teksty evergreen. Czym są artykuły evergreen i dlaczego warto je umieszczać na blogu?
14 stycznia 2020

Testy modułów blogowych w e-sklepach: IdoSell Shop

Po przyjrzeniu się możliwościom, jakie oferują moduły blogowe na takich platformach jak Shoper i RedCart przyszła pora na jedną z najpopularniejszych, czyli IdoSell Shop (dawniej IAI-Shop.com). Jak prowadzić bloga firmowego na Idosell Shop?
9 października 2019

Czym zajmuje się SEO copywriter?

Kim jest SEO copywriter? Na czym tak naprawdę polega jego praca?
9 września 2019

Prowadzenie bloga firmowego – pobierz planner kontentu (free)

Sukces bloga firmowego zależy od wielu czynników. Do najważniejszych z nich należą: przemyślana strategia, dobre treści, konsekwencja w działaniu i czas. Narzędziem, które przyjdzie z pomocą w realizacji w tych elementów, jest planner kontentu bloga.
2 września 2019

Zamawianie tekstów u copywritera i prawa autorskie. O czym pamiętać?

Zamówiłeś teksty na stronę firmową, zleciłeś prowadzenie bloga w e-sklepie copywriterowi lub agencji? Koniecznie przeczytaj, co musisz zrobić, zanim zapłacisz za usługę.
6 sierpnia 2019

Dlaczego opisy kategorii w sklepie internetowym to prawdziwa „petarda” SEO?

Czy opisy w kategoriach mają znaczenie? Czy w ogóle warto sobie nimi zaprzątać głowę? Odpowiedź jest prosta. Mają i to większą niż ci się wydaje. Dlaczego?
29 maja 2019

Jak nazywać pliki graficzne?

Jaką formę powinny mieć nazwy plików graficznych, żeby znacząco wpływały na indeksowanie witryny?
24 maja 2019

Jak napisać dobry opis alternatywny do zdjęcia (ALT)?

Tekst alternatywny, który znajduje się w atrybucie ALT to coś, o czym często zapominamy podczas umieszczania zdjęć na witrynie. Tymczasem popularny “tekst w ALT” może być bardzo cennym źródłem ruchu organicznego. Jak dobrze opisywać obrazki?
10 maja 2019

Ile postów na blogu firmowym w miesiącu?

Jak często publikować posty na blogu firmowym? Jaka jest optymalna liczba artykułów na blogu miesięcznie? To jedne z najczęściej pojawiających się pytań w początkach prowadzenia bloga firmowego.