W polskim internecie działa ponad 20 000 sklepów internetowych. Pewien procent (mniejszy lub większy) z tej liczby to sklepy sprzedające produkty z tej samej branży co Ty. To twoja konkurencja. Tych sklepów może być 20, 100, a nawet 1000. Każdy z nich chce znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Tak jak ty. Jednym z elementów, które pozwolą ci wskoczyć na wyższe pozycje w SERP i utrzymać się wysoko, są działania on-site SEO w e-sklepie związane z tworzeniem wartościowej i ciekawej treści. Należą do nich m.in. prowadzenie bloga e-sklepu i optymalizacja treści pod SEO, w tym redakcja własnych opisów kategorii i produktów.

Opisy produktów i kategorii dla e-sklepów

Minęły już czasy, w których dla opisu produktu wystarczyło tylko  przekopiować ze strony producenta  informacje techniczne. Teraz, aby wyróżnić się od konkurencji i zyskać Klienta, musisz zadbać o unikalne opisy swojego asortymentu. Własne, samodzielnie zredagowane opisy produktów i opisy kategorii  mają jeszcze jedną zaletę  -

opisy produktów podnoszą wartość strony oczach Google i tym samym wpierają proces  pozycjonowania strony.

Od 2012 roku redagujemy i optymalizujemy treści do sklepów internetowych. W tym czasie tworzyliśmy opisy dla e-sklepów z branż takich jak: moda, obuwie, akcesoria mobilne, wystrój wnętrz, artykuły spożywcze, akcesoria mobilne, dekoracje weselne, artykuły budowlane i remontowe, zegarki i biżuteria czy akcesoria do samoobrony. Opisy produktów przez nas tworzone są:

Niepowtarzalne

Żaden z twoich konkurentów nie będzie miał takiego opisu (no, chyba że skopiuje od Ciebie).

Dopasowane do potrzeb

Styl i długość dostosowana jest do potrzeb klienta i jego sklepu. Średnia długość opisów produktów wynosi ok. 1000 znaków ze spacjami. Piszemy teksty dłuższe i krótsze. Niemniej jednak standardem staje się tworzenie opisów coraz dłuższych i obszerniejszych w dane. Google to lubi.

Optymalizowane pod kątem SEO

Dbamy o odpowiednią strukturę treści i zawartość fraz kluczowych tak, aby opisy były dobrze wyszukiwane przez roboty i odpowiednio indeksowane.

Pisane dla klientów a nie wyszukiwarek.

SEO jest ważne, ale ostatecznie liczy się klient i jego potrzeby. Z tego powodu redagujemy teksty tak, aby były atrakcyjne dla internauty, trafiały z przekazem do potencjalnego klienta. Wzbudzały jego zainteresowanie i w efekcie generowały konwersję.

Co otrzymasz w usłudze?

1. Analiza

Analiza asortymentu e-sklepu i konkurencji pod kątem preferowanych słów kluczowych. Usługa dodatkowa, wykonywana w przypadku, gdy klient nie posiada takich danych.

2. Redakcja opisów produktów

Wykonanie unikalnych opisów produktu (i kategorii) odpowiadających na oczekiwania klienta. Opisy redagowane są wg wytycznych Google i uwzględniają niezbędne i pożądane frazy kluczowe, które pomogą w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

3. Umieszczenie opisów produktów i kategorii w sklepie.

Na życzenie klienta dokonamy wdrożenia przygotowanych tekstów do sklepu internetowego (Prestashop i inne).

Prowadzenie bloga w e-sklepie

Uruchomienie bloga e-sklepie to jeden ze skuteczniejszych form zdobywania klientów i pozycji w wyszukiwarkach. Reklama za pomocą bloga ma jeszcze jedna ważną zaletę - działa długofalowo.

Co otrzymasz w usłudze?

Zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem blogów przy e- sklepach. Nie ma znaczenia na jakiej platformie jest „postawiony” Twój e-sklep. Dobierzemy optymalne rozwiązanie dla każdego Klienta. Redagujemy bloga sklepowego na każdej platformie:
Po szczegółowe informacje zajrzyj na stronę Prowadzenie bloga firmowego

Oferty do serwisów aukcyjnych (Allegro)

Wstawiasz swoje produkty na Allegro? Zadbaj o odpowiedni wygląd oferty swojego produktu. Pamiętaj: cena i odpowiedni szablon to nie jedyny sposób na to, aby przyciągnąć klienta.

Co otrzymasz w usłudze?

Po analizie dostępnych materiałów (dane o produkcie, konkurencji, klientach) oraz potrzeb firmy otrzymasz:
- projekt oferty produktu/usługi na Allegro (lub inny serwis aukcyjny),
- odpowiednio zredagowany tekst,
- propozycję typografii (rozmieszczenie elementów) oferty w serwisie.

FAQ- najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na pytania, które pewnie chcesz zadać (ale inni już je zadali)

1Mam opisy produktów od producenta. Będą OK?
Nie, nie będą OK. Wyobraź sobie, że kilka sklepów konkurencyjnych umieści na stronie te same opisy od producenta co ty. Po pierwsze - nie wyróżnisz się wśród konkurencji. Po drugie (i nawet ważniejsze) Google zakwalifikuje te opisy jako duplicate content. Duplicate content to inaczej powielanie treści. Jeżeli skopiujesz opis produktów od producenta Google uzna twój sklep za mniej wartościowy i obniży jego wartość w wynikach wyszukiwania.

Z tego powodu możesz zapomnieć o takim rozwiązaniu. Postaw na swoje unikalne opisy produktów. Docenią to klienci, docenią to algorytmy Google.

2Jak długi powinien być opis produktu do sklepu internetowego?
Nie ma idealnej długości — tylko idealna treść. Nie myśl w ogóle w takich kategoriach. Inną długość będą miały opisy do sklepu odzieżowego (sukienki, bluzki) a inną specjalistyczne opisy produktów np. urządzeń. Opis produktu śruby montażowej może mieć dwa zdania. Opis moskitiery - 50 zdań. Piszemy opisy produktów różnej długości — po 500, 1000 i 1500 znaków ze spacjami, a nawet dłuższe. Wszystko zależy od potrzeb klienta i jego budżetu.
3Czy opis produktu jest pisany “pod wyszukiwarki”?
Opis produktu jest pisany “pod ludzi” w pierwszej kolejności. W końcu to ludzie a nie wyszukiwarki są waszymi klientami. Dopiero w drugim etapie optymalizujemy każdy ten opis pod konkretne, pożądane frazy kluczowe.

Zamawiając u nas opis produktu masz pewność, że będzie on unikalny i przyjazny wyszukiwarkom.

4Czy każdy opis produktu jest unikalny?
Tak. Każdy opis produktu napisany przez nas jest unikalny. Nawet jeśli mamy do napisania 50 opisów produktów drewnianych skrzynek na zdjęcia dla fotografów (które różnią się jedynie wymiarami, kolorem i sposobami zamknięcia), to każdy z nich będzie inny.
5Czy opisy produktów są pisane przez copywriterów?

Hmm…

Tak.

A kto inny mógłby je napisać?

6Czy piszecie specjalistyczne opisy produktów?

Tak, piszemy.

Specjalistyczne opisy produktów są droższe, ponieważ wymagają od copywritera dodatkowego przygotowania i doskonalenia w danej tematyce. Przygotowujemy się zawsze gruntownie do tego typu zadania, a to się przekłada na jakość finalnego opisu.

7Czy opisy kategorii mają znaczenie dla SEO?

Ogromne! Opisy kategorii są często zaniedbywanych elementem w sklepie internetowym. Zazwyczaj skupiamy się na opisie produktu i zapominamy, że treść powinna znaleźć się również w nadrzędnej kategorii.

Jak czytamy na stronie YOAST ( najpopularniejsza wtyczka SEO do Wordpress), kategorie są ważniejsze niż pojedyncze strony i posty. Jeśli Twoja witryna jest blogiem i piszesz kilka artykułów na dany temat, Twoja kategoria dla tego tematu powinna być numerem 1 w wynikach wyszukiwania”. Podobnie sytuacja wygląda w sklepie internetowym.

Jednym z największych błędów dotyczących SEO w e-commerce jest niedodawanie treści do tych typów stron. Tymczasem im więcej i lepszej zawartości dodasz do swoich kategorii, tym wyższa będzie pozycja Twojej witryny w Google.

Unikalne i rozbudowane opisy kategorii są wręcz pożądane w sklepach, w których jest dużo (dziesiątki tysięcy i więcej) produktów. Opis kategorii ma kluczowe znaczenie, ponieważ jest czasami jedynym unikalnym tekstem w strukturze sklepu, który można zoptymalizować pod wyszukiwanie.

Więcej na ten temat przeczytacie w artykule Dlaczego opisy kategorii w sklepie internetowym to prawdziwa „petarda” SEO?

8Ile kosztuje u Was opis jednego produktu? Proszę podesłać mi jakiś ramowy cennik opisów produktów.
Przygotowanie opisów produktów do sklepów internetowych jest wyceniane indywidualnie. Wszystko zależy od branży i trudności tematyki. Różnice jednostkowe nie są może duże, ale przy opisach 100, 200, 500 produktów, zaczynają mieć znaczenie.

Proszę wypełnić formularz wyceny. Z przyjemnością wycenimy usługę.

Masz dodatkowe pytania? Wątpliwości?

Napisz do nas i opisz swoją firmę. Podpowiemy Ci, jakie efekty możemy dla Ciebie uzyskać.