Odświeżanie treści na blogu – co możesz zyskać?

Nie każdy wie, że najwięcej ruchu na bloga przynoszą… stare wpisy. Zazwyczaj to właśnie one – opublikowane pół roku czy rok wcześniej – odpowiadają nawet za 70–90% wejść. I właśnie dlatego warto je odświeżać.

Z mojego doświadczenia wynika, że dobrze przeprowadzony content refreshing potrafi podnieść ruch organiczny nawet o 50%, 100% i więcej. To często tańsza i szybsza droga do lepszych wyników niż pisanie nowych treści od zera.

Optymalizacja bloga - co otrzymasz w usłudze?

Czy wiesz, że odświeżenie starego artykułu (content refreshing) może dać czasami znacznie lepsze efekty niż napisanie nowego? Stare posty (opublikowane co najmniej pół roku temu) generują zazwyczaj 70-90% wejść na bloga. Z analiz wynika, że tuning starych treści może spowodować wzrost ruchu o 50%, 100% i więcej.

Kiedy aktualizacja treści ma sens?

jeśli masz ograniczony budżet na nowe publikacje,
gdy Twój blog działa od dawna, ale efekty stanęły w miejscu,
gdy wpisy są chętnie czytane, ale nie przekładają się na sprzedaż,
jeśli masz w e-sklepie sporo artykułów przestarzałych (np. z nieaktualnymi danymi),
kiedy chcesz rozszerzyć treści o nowe frazy kluczowe, które dziś są ważniejsze dla Twojej branży.

Jak pracuję nad starymi wpisami?

 Audyt treści – sprawdzam bloga pod kątem jakości, SEO i aktualności.
Redakcja i rozbudowa – poprawiam teksty, dodaję brakujące informacje, frazy i elementy, które pomagają lepiej konwertować.
SEO i technikalia – tworzę nowe meta opisy, poprawiam nagłówki, linkowanie i strukturę.

Więcej na temat efektów odświeżania artykułów na blogu przeczytasz w artykule: Jak i dlaczego aktualizować stare posty na firmowym blogu?

Szerzej o tym, czym jest optymalizacja bloga w zakresie treści, przeczytasz w artykule: Optymalizacja bloga (SEO & treści) – na czym polega?

Czy to działa? Tak!

W HubSpot (firma tworzy oprogramowanie dla inbound marketingu) po aktualizacji postów organiczny ruch firmy wzrósł o 106%.

W DataBox (oprogramowanie do analityki marketingowej) ruch skoczył w ciągu 6 miesięcy o 75%. Zaktualizowali jedynie 24 starych postów na blogu.

Szybka kalkulacja prowadzenia bloga (cennik)

Chcesz poznać cennik prowadzenia Twojego bloga? Wypełnij poniższy formularz.

 
 
 

    Na początek kilka Twoich danych

    ------------

    Odpowiedz proszę na 7 krótkich pytań, które pozwolą na szybką kalkulację usługi:

    1. Chcę prowadzić bloga w branży:

    ModaZdrowieUrodaTelefony i akcesoriaBranża ITKsiążkiMotoryzacjaKomputeryZabawkiAkcesoria dla dzieckaSport i rekreacjaZdrowieBiżuteria i zegarkiBudowa i remontArtykuły spożywczeOgródInna (wpisz poniżej)

    2. Na jakiej platformie ma być prowadzony blog?

    WordpressJoomlaShoperRedCartIdosellPresta ShopInna

    3. Określ maksymalną długość artykułu na blogu:

    do 3000 zzsdo 4000 zzsdo 5000 zzsdo 6000 zzsbez limitu - do wyczerpania tematu

    4. Czy w artykułach mają być zdjęcia?

    Tak, minimum jednoTak, minimum dwaNie.

    5. Określ częstotliwość publikacji:

    2 artykuły w miesiącu4 artykuły w miesiącu8 artykułów w miesiącu16 artykułów w miesiącuInna liczba (wpisz poniżej)

    6. Kto przygotowywać będzie plan contentu?

    KlientAgencja

    7. A poniżej jest jeszcze miejsce na dodatkowe informacje (opcjonalnie oczywiście)

    Administratorem danych osobowych jest firma iMedia Solutions Katarzyna Biernacka z siedzibą w Stanisławiu Dolnym 350, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska NIP: 675 124 12 79, a dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności.