Chcesz, żeby Google Bot odwiedzał Cię częściej? 5 rad o pozycjonowaniu.
30 lipca 2012Co pisać na blogu pensjonatu, hotelu, agroturystyki?
19 sierpnia 2014O czym przeczytasz w tym artykule?
W sezonie letnim zaserwuję tematykę urlopową, czyli o promocji pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych w Internecie. Dowiecie się też o tym, jak blog pensjonatu wpłynął na wybór mojej formy wypoczynku.
W czerwcowy długi weekend wpadłam z rodziną do Tylicza k. Krynicy. Do gospodarstwa turystycznego U Grzegorza. Być może brzmi to jak zakamuflowana promocja tego miejsca, ale… Skoro jestem zadowolona pobytu, widzę powodu, żeby nie zarekomendować pensjonatu. Poza tym przy tej okazji chciałabym opowiedzieć Wam co nieco o promocji usług turystycznych w Internecie.
Dlaczego wybrałam właśnie ten pensjonat? Przyczyny były dwie.
Pierwszym z powodów, jakie skłoniły mnie od odwiedzenia z rodziną Tylicza i agroturystyki „U Grzegorza”, była po prostu dobra oferta. Taka, która odpowiadała na moje potrzeby i była przygotowana właśnie z myślą o rodzicach z dziećmi. Ceny zakwaterowania nie należały do najniższych, ale to, co w zamian otrzymaliśmy, całkowicie spełniło nasze potrzeby.
Drugi z powód związany był z moją pracą. Każdy z nas świadomie lub nieświadomie ocenia pewne rzeczy z perspektywy wykonywanej profesji. Ja podczas przeglądania ofert poszczególnych ośrodków turystycznych zwracam uwagę na to, jak jest zbudowania strona, jak ułożona nawigacja , oferta, galeria itp. Patrzę w, jaki sposób danych pensjonat się promuje: czy działa aktywnie w social media, inwestuje w płatną reklamę Google Ads czy prowadzi bloga itp. Ot takie zboczenie zawodowe. Każdy chyba tak ma. W trakcie szukania miejsca na wypoczynek dla rodziny równolegle robiłam taki research. I co się okazało? Wiele pensjonatów i gospodarstw agroturystycznych nieźle radzi sobie z promocją social media. Przy czym „promocja w social media” w 99% przypadkach sprowadza się do posiadania strony na Facebooku. Niewiele jest jednak takich pensjonatów, które prowadzą bloga. „U Grzegorza” był jednym z nielicznych, który to robi i robi to całkiem przyzwoicie. I to po części zadecydowało o tym, że ich oferta mnie przekonała. Od razu zaznaczam. Nie wykupiłam u nich zakwaterowania , dlatego że prowadzą bloga. Zadecydowałam się dlatego, że poprzez bloga przekonali mnie, że warto do nich przyjechać. Podczas, gdy inne tego typu ośrodki zadowoliły się przekazaniem mi cen, zdjęć, pokojów i danych kontaktowych. „U Grzegorza” dał mi coś więcej. I to ” coś więcej” zadecydowało o wyborze.
Innymi słowy,
Jestem całkowicie zdumiona faktem, że tak mało pensjonatów prowadzi blogi firmowe. Nie doceniają tego narzędzia w promocji, co uważam że kolosalny błąd. Zaraz Wam opowiem dlaczego.
Po co na stronie pensjonatu blog?
Warto z kilku powodów. Wymienię te najważniejsze.
1. Blog to narzędzie SEO, czyli naturalnego pozycjonowania strony.
Wyszukiwarki konsekwentnie wyżej oceniają strony o dynamicznym kontencie niż te statyczne. Innymi słowy, jeśli do witryny dodawane są regularnie nowe informacje, Google będzie patrzeć na nią przychylniej. To nie znaczy, oczywiście, że od razu strona pensjonatu wyskoczy na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, ale… Celem wyszukiwarki Google jest dostarczanie najlepszych i najświeższych wyników wyszukiwania na daną frazę. Jeśli masz bloga na stronie pensjonatu i aktualizujesz go w miarę regularnie, już masz przewagę nad konkurentami. Jest duża szansa na to, że tymi najświeższymi wynikami wyszukiwania na pierwszej stronie będą właśnie posty z Twojego bloga pensjonatu.
2. Blog uzupełnia i rozszerza wiedzę o pensjonacie.
Na blogu możesz zamieścić to, czego nie umieściłbyś w standardowej ofercie. Możesz na nim publikować informacje o aktualnych promocjach i pakietach weekendowych. Możesz opisywać atrakcje regionu, informować o interesujących wydarzeniach, jakie miały miejsce w pensjonacie lub okolicy. Klienci lubią dużo wiedzieć o miejscu, do którego jadą. Jeżeli dasz im te informacje, masz ich w kieszeni.
3. Blog to łącznik z gośćmi.
Wpisy na blogu mają charakter półoficjalny, a czasami nawet całkiem prywatny. Dlatego blog jest idealnym narzędziem do zacieśniania więzi. Unikalne treści o charakterze nieoficjalnym, pisane przystępnym językiem sprawią, że potencjalni goście znacznie przychylniejszym okiem spojrzą na pensjonat. Pensjonat przestanie być bezosobowym budynkiem a stanie się miejscem im bliskim, w którym chętnie się zatrzymają.
4. Blog daje przewagę nad konkurencją.
Jak wspomniałam wcześniej. Na rynku niewiele pensjonatów posiada blogi. Samo założenie bloga i aktualizowanie go regularnie sprawi, że pensjonat się wyróżni. Załóż bloga i redaguj go z głową i bądź konsekwentny a sukces sam przyjdzie.
Recepta na skuteczny blog pensjonatu?
Powiedziałam właścicielce gospodarstwa agroturystycznego, w którym się zatrzymałam, że podoba się ich strona i sposób w jaki prowadzą promocję w Internecie. – Blog przekonał mnie do odwiedzania Państwa – przyznałam zgodnie prawdą. „ Naprawdę? – odpowiedziała Pani Justyna z uśmiechem – Bo wie Pani pisze tego bloga trochę intuicyjnie. Wyobrażam sobie, że ja jestem gościem i piszę na blogu to, co sama chciałabym wiedzieć o pensjonacie i okolicy.
I o to chodzi. Pointy nie trzeba.