Co pisać na blogu pensjonatu, hotelu, agroturystyki?

Co pisać na blogu pensjonatu, hotelu, agroturystyki?

Dlaczego właściciel pensjonatu powinien prowadzić bloga?
30 lipca 2014
Czy Twoje teksty są zrozumiałe?
28 sierpnia 2014

Promocja  pensjonatu i gospodarstwa agroturystycznego za pomocą bloga to jeden  ze skuteczniejszych  (i w rezultacie najtańszych)  form docierania do finalnego Klienta. Na czym polega prowadzenie bloga firmowego  w branży turystycznej? Jakie treści zamieszczać na takim blogu? O czym pisać?

Blog  będzie skutecznym narzędziem promocji pensjonatu tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie to blog prowadzony solidnie i regularnie. Ważne jest jednak nie tylko ile, ale co zamieszczasz. Skuteczny blog to blog zawierający treści, które zainteresują potencjalnych urlopowiczów.

Jakie treści można umieszczać na blogu pensjonatu?

Możliwości jest bardzo wiele. Wszystko zależy od profilu działalności i grupy docelowej.  Inne artykuły będziecie publikować z myślą o rodzinach z dziećmi a inne, kiedy oferta pensjonatu czy hotelu  kierowana będzie głównie do firm i grup zorganizowanych.  Tematyka bloga  tak naprawdę zależy od Was. Musicie pamiętać tylko o jednym – teksty muszą być skrojone pod gusta turysty.

Przykład:

Jeżeli prowadzicie gospodarstwo agroturystyczne dla rodzin z dziećmi, to potencjalny klient oprócz standardowych informacji (jak, gdzie, za ile) chce znać odpowiedzi m.in. na takie pytania:

  • czy macie bawialnię?
  • czy jest mikrofalówka i czajnik w pokoju?
  • czy są krzesełka do karmienia (i ile ich jest na wyposażeniu pensjonatu)?
  • czy wypożyczacie łóżeczko turystyczne?
  • czy w pobliżu jest jakiś supermarket z działem dla dzieci?
  • czy pensjonat ma plac zabaw i co się na nim znajduje?
  • czy w okolicy są jakieś rozrywki dla małych dzieci, przedszkolaków, dzieci szkolnych?
  • czy w restauracji serwujecie jakieś dania dla dzieci?
Masz plac zabaw? Pochwal się nim na blogu.


A teraz zastanów się: czy jesteś w stanie napisać ciekawy artykuł na bloga, który odpowiada na każde z tych pytań.

Bez względu na to,  jaka jest grupa docelowa Klientów,  istnieje kilka żelaznych  tematów i zagadnień, które warto podejmować na blogu pensjonatu. Zawsze się sprawdzają. Oto one:

1. Co u nas słychać?

Dość szeroka kategoria, w której w zasadzie możesz zawrzeć bardzo wiele informacji związanych z pensjonatem. Może zrobiliście remont generalny w pensjonacie? Szef kuchni dodał do menu nową specjalność? Przyjechali specjalni goście? Macie unikalne promocje na długi weekend? Warto informować o takich wydarzeniach. To wpływa korzystnie na to, jak postrzegany jest pensjonat w oczach potencjalnych gości.

Przyciągnij klientów prezentując na blogu atrakcje okolicy

2. Atrakcje okolicy

Informacja o tym, co można robić w okolicy, jest jedną z najbardziej pożądanych przez turystów. Potencjalny gość chce wiedzieć, czy w pobliżu pensjonatu będzie miał co robić. Czy ma szansę przejść się malowniczą trasą przyrodniczą? Odwiedzić skansen, muzeum? Poleżeć na plaży lub przy basenie? Wyjść dziećmi do parku rozrywki lub parku linowego? O tym wszystkich warto go poinformować. Jeśli w okolicy jest dużo tego typu atrakcji, automatycznie wzrasta też atrakcyjność twojego pensjonatu.

3. Co smacznego serwujemy? Jakie są specjały w regionie?

Turysta lubi dobrze zjeść, a najlepiej jak może przy tej okazji skosztować regionalnej kuchni. Informacje o potrawach z regionu można umieszczać na blogu na kilka sposobów. Dobrym pomysłem jest od czasu do czasu zaserwować wpis z przepisem i zdjęciami potrawy, która jest przygotowywana w Waszym w pensjonacie. Jeżeli nie prowadzicie kuchni, nic straconego. Można przecież napisać tekst o restauracjach w okolicy, które warto odwiedzić. Takie solidne i dobre polecenie (o ile rzeczywiście w tych karczmach serwują faktycznie dobre jedzenie) jest zawsze mile widziane w oczach gości. Przecież oni nie znają okolicy, dlatego przyjmą z wdzięcznością informację o tym, gdzie można dobrze (i jeszcze tanio) zjeść.

Serwujesz pyszne regionalne potrawy. Zaj ich zdjecia na blogu!

4. Praktyczne porady

Nic nie stoi na przeszkodzie służyć gościom dobrą radą. Na przykład, jeżeli prowadzicie pensjonat w górach, możecie napisać cykl tekstów o tym, jak przygotować się do wędrówki w górach zimą czy latem? Albo co zrobić, gdy zgubimy się na szlaku? Blog nadmorskiego pensjonatu może zawierać porady o bezpiecznym opalaniu, przebywaniu z dziećmi nad wodą.

5. Atrakcje i wydarzenie w regionie

Jakie wydarzenia odbywają się w danym miesiącu  w okolicy? Być może festiwal muzyki regionalnej, Dni Karpia, koncert znanego zespołu, dni miasta? Zbierz te wszystkie informacje i daj znać turystom. Być może jedno z tych wydarzeń będzie elementem przyciągającym  jego uwagę i skusi  na wizytę w Twojej miejscowości.

To tylko wybrane kategorie artykułów, jakie mogą pojawić się na Twoim blogu pensjonatu. Pamiętaj, że im większą inwencją twórczą w tym zakresie się wykażesz, to większa szansa na to, że blog i pensjonat osiągnie sukces.

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Content marketer, copywriter, właścicielka agencji iMedia Solutions specjalizującej się w content marketingu - prowadzeniu blogów firmowych, tworzeniu treści do e-sklepów & SEO copywritingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *