Blogowanie firm w ostatnim czasie stało się jednym z popularniejszych sposobów na zdobycie rynku on line. Zalet posiadania bloga firmowego jest bardzo wiele. Mimo tego nie wszystkie firmy decydują się na jego założenie. A szkoda, bo dobrze prowadzony blog to jedno z narzędzi sukcesu firmy w Internecie.
Bardzo często zdarza się również, że firmy ostatecznie zakładają i zaczynają redagować bloga, ale robią to nieumiejętnie, co nie wpływa pozytywnie na wizerunek marki i firmy. O najczęstszych błędach popełnianych przy prowadzeniu bloga firmowego pisałam w innym artykule.
Tymczasem w 2019 roku prowadzenie bloga staje się koniecznością. Przyjrzyjmy się faktom:
Jak wiesz, wyszukiwarka Google kocha nowe treści. Roboty Google każdego dnia przeczesują Internet w poszukiwaniu nowych treści, a następnie je indeksują. Im więcej nowych treści dostarczasz, tym lepiej twoja strona www jest oceniana w oczach Googlebotów. To dla nich informacja, że witryna jest wartościowa, ponieważ zawiera mnóstwo informacji, które interesują internautów. Te treści, informacje, wiedzę, dostarczasz właśnie za pomocą bloga firmowego. A to z kolei powoduje, że…
Im więcej linków do Twojej strony w sieci, tym większa szansa, że klient na nią trafi. A to przekłada się na wzrost sprzedaży produktów i usług firmy.
Za pomocą bloga możesz podtrzymywać kontakt z Klientami tak, żeby ta „znajomość” z marką i firmą się zacieśniała. Każdy nowy wpis i interakcja z czytelnikami buduje relacje z potencjalnymi nowymi Klientami.
Blog firmowy jest jednym z najlepszych miejsc na przekazywanie informacji o nowych produktach lub oferowanych usługach. Umiejętnie przygotowany tekst o nowości może przyciągnąć rzesze kupujących. Ponad to za pomocą bloga możesz szybko odpowiadać na zapytania klientów jak również uzyskiwać od nich cenne opinie, które pomogą Ci udoskonalić usługę, produkt i tym samym poprawić funkcjonowanie firmy. To najważniejsze powody, dla których warto zakładać bloga. Jeśli jeszcze Twoja firma nie zaczęła blogowania, na pewno powinna – to tani i łatwy sposób na promocję w Internecie i pozyskanie nowych klientów.