Jaka ma być optymalna długość artykułu na blogu firmowym?
22 marca 2019Ile postów na blogu firmowym w miesiącu?
10 maja 2019Blogowanie firm w ostatnim czasie stało się jednym z popularniejszych sposobów na zdobycie rynku on line. Zalet posiadania bloga firmowego jest bardzo wiele. Mimo tego nie wszystkie firmy decydują się na jego założenie. A szkoda, bo dobrze prowadzony blog to jedno z narzędzi sukcesu firmy w Internecie.
Dlaczego firmy nie prowadzą blogów?
Bardzo często zdarza się również, że firmy ostatecznie zakładają i zaczynają redagować bloga, ale robią to nieumiejętnie, co nie wpływa pozytywnie na wizerunek marki i firmy. O najczęstszych błędach popełnianych przy prowadzeniu bloga firmowego pisałam w innym artykule.
Tymczasem w 2019 roku prowadzenie bloga staje się koniecznością. Przyjrzyjmy się faktom:
- Z roku na rok wzrasta odsetek firm, które decydują się na założenie i prowadzenie bloga firmowego.
- Firmy B2B, które prowadzą bloga otrzymują więcej potencjalnych klientów niż te, które tego nie robią.
- Blog wzmacnia widoczność strony w wyszukiwarce, a organiczne wyszukiwanie przyciąga wysokiej jakości leady (potencjalnych klientów).
- Blog firmowy ma bardziej długoterminowy zwrot z inwestycji (ROI) niż tradycyjne działania marketingowe.
60% wszystkich marketerów
Content marketing kosztuje o 62% mniej
5-krotnie więcej konwersji
Dlaczego trzeba założyć bloga?
1. Poprawiasz pozycję firmowej strony w wyszukiwarce
Firmy, które blogują, otrzymują o 97% więcej linków do swojej strony.
Jak wiesz, wyszukiwarka Google kocha nowe treści. Roboty Google każdego dnia przeczesują Internet w poszukiwaniu nowych treści, a następnie je indeksują. Im więcej nowych treści dostarczasz, tym lepiej twoja strona www jest oceniana w oczach Googlebotów. To dla nich informacja, że witryna jest wartościowa, ponieważ zawiera mnóstwo informacji, które interesują internautów. Te treści, informacje, wiedzę, dostarczasz właśnie za pomocą bloga firmowego. A to z kolei powoduje, że…
2. Zwiększysz zysk
47% nabywców B2B przeczytało 3-5 wpisów na blogu lub treści przed rozmową ze sprzedawcą (DemandGenReport).
82% marketerów, którzy blogują konsekwentnie, widzi pozytywny zwrot z inwestycji (ROI) (State of Inbound)
Im więcej linków do Twojej strony w sieci, tym większa szansa, że klient na nią trafi. A to przekłada się na wzrost sprzedaży produktów i usług firmy.
3. Zbudujesz wiarygodność firmy
Za pomocą bloga możesz podtrzymywać kontakt z Klientami tak, żeby ta „znajomość” z marką i firmą się zacieśniała. Każdy nowy wpis i interakcja z czytelnikami buduje relacje z potencjalnymi nowymi Klientami.
4. Wykreujesz się na eksperta w danej dziedzinie
5. Będziesz posiadaczem skutecznego kanału komunikacji
Blog firmowy jest jednym z najlepszych miejsc na przekazywanie informacji o nowych produktach lub oferowanych usługach. Umiejętnie przygotowany tekst o nowości może przyciągnąć rzesze kupujących. Ponad to za pomocą bloga możesz szybko odpowiadać na zapytania klientów jak również uzyskiwać od nich cenne opinie, które pomogą Ci udoskonalić usługę, produkt i tym samym poprawić funkcjonowanie firmy. To najważniejsze powody, dla których warto zakładać bloga. Jeśli jeszcze Twoja firma nie zaczęła blogowania, na pewno powinna – to tani i łatwy sposób na promocję w Internecie i pozyskanie nowych klientów.