
Zamawianie tekstów u copywritera i prawa autorskie. O czym pamiętać?
2 września 2019
Czym zajmuje się SEO copywriter?
9 października 2019Sukces bloga firmowego zależy od wielu czynników. Do najważniejszych z nich należą: przemyślana strategia, dobre treści, konsekwencja w działaniu i czas. Narzędziem, które przyjdzie z pomocą w realizacji w tych elementów, jest planner kontentu bloga.
Blog firmowy to przedsięwzięcie, które wymaga sporo czasu i konsekwencji w działaniu i na którego efekty trzeba poczekać. Można powiedzieć, że prowadzenie bloga firmowego to praca dla długodystansowców — ultramaratończyków. Biegaczy, którzy w odróżnieniu od sprinterów, muszą zaplanować swój bieg na 13-15 godzin. Trzeba dobrze rozłożyć siły, by na końcu móc cieszyć się z finiszu. Często uświadamiam to klientom, którzy nie do końca zdają sobie sprawę ze specyfiki redagowania bloga. Prowadzenie bloga to proces. Blog wymaga wielu nakładów pracy, ale efekty, jakie dzięki niemu osiągniemy, są długotrwałe i pracują dla nas (za darmo) nawet przez wiele lat. Warunek jest jeden — musimy prowadzić go konsekwentnie i regularnie. Jednym z ważniejszych etapów redagowanie bloga w firmie jest planowanie treści. Plan i odpowiednie zarządzanie pracą nad blogiem to gwarancja sukcesu. W obu tych elementach pomoże nam dobry planner contentu.Co to jest planner kontentu?
Po co potrzebny jest planner kontentu na bloga?
Korzystając z plannera możesz:
ustalać tematykę bloga na dany miesiąc, kwartał;
ustalać daty publikacji i częstotliwość publikowania artykułów na blogu;
planować przyszłe treści na blogu;
kontrolować użycie słów kluczowych w treści tekstów.
Dzięki tego typu plannerom masz pewność, że wszystkie posty na blogu są pisane na czas i zgodnie z celem. Bez kalendarza redakcyjnego bloga ryzykujesz utratę wiedzy o tym, kto co pisze i kiedy jest publikowane. Kalendarz pomoże Ci zgrupować wszystkie te informacje w jednym miejscu, a także pomoże Ci zaplanować optymalizację postów pod kątem wyszukiwania za pomocą słów kluczowych i konwersji za pomocą wezwań do działania. I na koniec tego typu planner treści bardzo często staje się dokumentem, na podstawie którego dokonywane jest rozliczenie z agencją czy copywriterem. Jeden dokument a tyle możliwości.
Skąd wziąć planner kontentu na bloga?
To rozwiązanie ma kilka zalet:
Arkusze Google są darmowym narzędziem, do którego każdy może mieć dostęp;
Arkusze Google można udostępniać innym;
Arkusze Google mogą być edytowane przez wiele osób, dzięki temu można pracować nad blogiem zespołowo;
Każdy ma wgląd w zmiany w dokumencie w czasie rzeczywistym, co przyspiesza pracę i komunikację.
Taki właśnie planner możecie ściągnąć za darmo z linku obok. Ten planner przyda wam się w prowadzeniu bloga dla firmy i sklepu internetowego. Dokument można załadować do Google Sheets i udostępniać współpracownikom. Można go dowolnie modyfikować (np. dodawać nowe kolumny). Oczywiście, że aby móc korzystać z tego narzędzia, musicie posiadać konto w Google.

Plan kontentowy na bloga

Przygotowanie planu treści na bloga firmowego
Co zawiera usługa?
- 10 tematów na bloga
- analiza zawartości tematycznej
- proponowane tytuły artykułów i śródtytułów
- struktura artykułu i zakres tematyczny
- sugerowane frazy kluczowe
- wytyczne dotyczące linkowania wewnętrznego