Czy Twoje teksty są zrozumiałe?
28 sierpnia 2014Testy modułów blogowych w e-sklepach: Shoper.pl
15 stycznia 2019
Czy zakładać blogi przy e-sklepach? Oczywiście że tak. Blog w e-sklepie w 2019 roku to konieczność. Jednak utworzenie w pełni wartościowego bloga na platformie e-commerce nie jest takie proste. W tym cyklu testuję moduły blogowe na najważniejszych platformach oferujących rozwiązania do e-sklepów.
Nie wszystkie platformy e-commerce mają wdrożone rozwiązania, które pozwalają na integrację platformy sklepowej z platformą blogową typu WordPress. Nie wszystkie dają też możliwość założenia wartościowego bloga na własnym systemie. Ostatnio sprawdzałam moduł blogowy na Shoper.pl, a dziś zobaczycie, jakie rozwiązanie w zakresie prowadzenia bloga ma dla nas platforma RedCart.pl. Ostatnio moduł bloga na RedCard testowałam w 2015 roku. To kawał czasu. Zobaczymy, co od tego czasu się zmieniło na tej popularnej platformie SaaS. Ten tekst jest aktualizacją artykułu z 2015 roku. Zaczynamy!
Czy na platformie RedCart.pl mamy możliwość założenia bloga?
Na szczęście tak. W panelu administracyjnym RedCart.pl jest moduł BLOGA. Znajduje się on w zakładce
Wygląd sklepu. Jak wygląda moduł blogowy na platformie RedCart.pl?
W 2015 roku wyglądał naprawdę słabo (prymitywnie-to właściwsze słowo). Formatowanie artykułu i samo
prowadzenie bloga firmowego było prawdziwą udręką. Aktualnie jest znacznie lepiej. Rozbudowano opcje formatowania tekstu — teraz pasują do standardów. Dodano również możliwość kategoryzowania wpisów, co jest dużym postępem w porównaniu z poprzednią wersją tego modułu.
Jakie funkcje posiada moduł bloga w RedCart.pl?
Po wejściu w zakładkę w panelu administracyjnym e-sklepu o nazwie
Wygląd sklepu możemy zrobić dwie rzeczy: wejść w
Dodaj news lub
Konfigurację. Przy czym Konfiguracja to wg mnie dość niefortunne słowo, biorąc pod uwagę zawartość tej zakładki. Możliwości “konfiguracji” mamy tyle, co kot napłakał. Możemy sobie:Ustalić tytuł działu i bloku oraz ustawić liczbę wpisów na stronie i boksie. I jeszcze włączyć lub wyłączyć komentarze Facebooka pod tekstami. I co jeszcze? Podłubać w nosie po ciężkiej robocie. Znacznie więcej opcji znajdziemy w zakładce
Dodaj newsa, . Przy dodawaniu newsa mamy możliwość ustawienia następujących danych:
- Tytuł newsa
- Data dodania
- Status dla wpisu (aktywny czy nieaktywny)
- To, czy miniaturka ma być wyświetlana w treści wpisu
- Dodać miniaturkę
- ustawić przynależność do kategorii bloga
Ta ostatnia opcja jest nowością, która jest konsekwencja pojawianie się w module mozliwości kategoryzowania (wow!).
Sam panel do dodawania newsów składa się z dwóch części: miejsca do dodania leadu artykułu (opis skrócony) oraz tekstu głównego (treść wpisu).
Jak się formatuje tekst?
W tej kwestii w module bloga nastąpił największy progres. Moduł wyposażony jest w całkiem przyzwoicie wyglądający procesor tekstu. Możemy w nim dokonać wszystkich podstawowych upiększeń tekstu: wybrać czcionkę, wielkość, styl, wyrównanie tekstu, wstawiać media, emotikony itd. I — co jest prawdziwym zaskoczeniem — wszystko działa w miarę poprawnie. Pojawiają się drobne różnice między tym, co ustawiasz w panelu, a co ostatecznie widzisz na stronie. Nie wyświetlają się np. spacje lub tekst się rozjeżdża. Ale jest zdecydowanie lepiej, niż było. Większość z tych rzeczy można skorygować, działając na kodzie źródłowym.
Warto pochwalić za...
- rozbudowany procesor tekstu, który ułatwia formatowanie;
- łatwy, intuicyjny w obsłudze.
A to mi się nie podoba...
- nie ma możliwości poglądu tekstu w panelu (musisz go opublikować i podglądać przez stronę);
- tekst formatowany w edytorze wygląda tak samo na stronie;
- formatowanie tekstu w panelu, nieznacznie różni się od tego, co na stronietylko cztery czcionki do wyboruwymagana podstawowa znajomość HTML, tekst czasami trzeba poprawiać na poziomie kodu.
Jakie są opcje SEO?
Wystarczające. W specjalnej zakładce możemy do każdego newsa ustalić indywidualne opcje takie jak: alternatywny tytuł, opis meta, a także słowa kluczowe do wyszukiwarek. Pod każdym okienkiem jest licznik znaków, co jest dobrym i praktycznym rozwiązaniem (wiemy ile mamy znaków do dyspozycji).
Podsumowanie
Czy warto prowadzić bloga w ramach RedCart.pl? Wszystko zalezy od celów marketingowych.
Jeżeli masz sklep na RedCart.pl i zależy ci na rozbudowanym blogu firmowym, musisz na razie postawić go gdzie indziej. To, co oferują na RedCart.pl po prostu do tych celów się nie nadaje. Lepiej już zainwestować w osobną instalację i cieszyć się z tysiąca możliwości i wtyczek. W takiej opcji jednak sam blog będzie mniej wpływał na widoczność sklepu w SERP.
Moduł bloga prowadzony na RedCart w zupełności natomiast wystarczy osobom, które wolą prostego bloga. Takiego, którego chcą wykorzystywać jako narzędzie pod pozycjonowanie sklepu czy publikowanie komunikatów i poradnikowych treści Klientom. Blog prowadzony z panelu RedCart ma wszystko, co niezbędne do prowadzenia przyzwoitej komunikacji z klientem. Pojawiły się kategorie, co jest wielkim krokiem naprzód. W tej wersji, w połączeniu np. z Facebookiem będzie nawet całkiem nieźle funkcjonował.
Content marketer, copywriter, właścicielka agencji iMedia Solutions specjalizującej się w content marketingu - prowadzeniu blogów firmowych, tworzeniu treści do e-sklepów & SEO copywritingu.
2 Comments
Brakuje dodawania komentarzy . Klient chce się wypowiedzieć na temat który go interesuje
Dziękuję, za uwagę. Widzę, że masz sklep i prowadzisz bloga na RedCart.pl. Chętnie poznam Twoje uwagi w tym zakresie z perspektywy praktyka. 🙂