Testy modułów blogowych w e-sklepach: RedCart.pl

Testy modułów blogowych w e-sklepach: RedCart.pl

Jak współpracować z webwriterem?
10 kwietnia 2017
Testy modułów blogowych w e-sklepach: Shoper.pl
15 stycznia 2019

Testy modułów blogowych w e-sklepach: RedCart.pl

Czy zakładać blogi przy e-sklepach? Oczywiście że tak. Blog w e-sklepie w 2019 roku to konieczność.  Jednak utworzenie w pełni wartościowego bloga na platformie e-commerce nie jest takie proste. W tym cyklu testuję moduły blogowe na najważniejszych platformach oferujących rozwiązania do e-sklepów.
Nie wszystkie platformy e-commerce mają wdrożone rozwiązania, które pozwalają na integrację platformy sklepowej z platformą blogową typu WordPress. Nie wszystkie dają też możliwość założenia wartościowego bloga na własnym systemie. Ostatnio sprawdzałam moduł blogowy na Shoper.pl, a dziś zobaczycie, jakie rozwiązanie w zakresie prowadzenia bloga ma dla nas platforma RedCart.pl. Ostatnio moduł bloga na RedCard testowałam w 2015 roku. To kawał czasu. Zobaczymy, co od tego czasu się zmieniło na tej popularnej platformie SaaS. Ten tekst jest aktualizacją artykułu z 2015 roku. Zaczynamy!

Czy na platformie RedCart.pl mamy możliwość założenia bloga?

Na szczęście tak. W panelu administracyjnym RedCart.pl jest moduł BLOGA. Znajduje się on w zakładce Wygląd sklepu. 

Jak wygląda moduł blogowy na platformie RedCart.pl?

W 2015 roku wyglądał naprawdę słabo (prymitywnie-to właściwsze słowo). Formatowanie artykułu i samo prowadzenie bloga firmowego było prawdziwą udręką. Aktualnie jest znacznie lepiej. Rozbudowano opcje formatowania tekstu — teraz pasują do standardów. Dodano również możliwość kategoryzowania wpisów, co jest dużym postępem w porównaniu z poprzednią wersją tego modułu.

Jakie funkcje posiada moduł bloga w RedCart.pl?

Po wejściu w zakładkę w panelu administracyjnym e-sklepu o nazwie Wygląd sklepu możemy zrobić dwie rzeczy: wejść w Dodaj news lub Konfigurację. Przy czym Konfiguracja to wg mnie dość niefortunne słowo, biorąc pod uwagę zawartość tej zakładki. Możliwości “konfiguracji” mamy tyle, co kot napłakał. Możemy sobie:Ustalić tytuł działu i bloku oraz ustawić liczbę wpisów na stronie i boksie. I jeszcze włączyć lub wyłączyć komentarze Facebooka pod tekstami. I co jeszcze? Podłubać w nosie po ciężkiej robocie. Znacznie więcej opcji znajdziemy w zakładce Dodaj newsa, . Przy dodawaniu newsa mamy możliwość ustawienia następujących danych:
  • Tytuł newsa
  • Data dodania
  • Status dla wpisu (aktywny czy nieaktywny)
  • To, czy miniaturka ma być wyświetlana w treści wpisu
  • Dodać miniaturkę
  • ustawić przynależność do kategorii bloga
Ta ostatnia opcja jest nowością, która jest konsekwencja pojawianie się w module mozliwości kategoryzowania (wow!). Sam panel do dodawania newsów składa się z dwóch części: miejsca do dodania leadu artykułu (opis skrócony) oraz tekstu głównego (treść wpisu).

Jak się formatuje tekst?

W tej kwestii w module bloga nastąpił największy progres. Moduł wyposażony jest w całkiem przyzwoicie wyglądający procesor tekstu. Możemy w nim dokonać wszystkich podstawowych upiększeń tekstu: wybrać czcionkę, wielkość, styl, wyrównanie tekstu, wstawiać media, emotikony itd. I — co jest prawdziwym zaskoczeniem — wszystko działa w miarę poprawnie. Pojawiają się drobne różnice między tym, co ustawiasz w panelu, a co ostatecznie widzisz na stronie. Nie wyświetlają się np. spacje lub tekst się rozjeżdża. Ale jest zdecydowanie lepiej, niż było. Większość z tych rzeczy można skorygować, działając na kodzie źródłowym.

Warto pochwalić za...

  • rozbudowany procesor tekstu, który ułatwia formatowanie;
  • łatwy, intuicyjny w obsłudze.

A to mi się nie podoba...

  • nie ma możliwości poglądu tekstu w panelu (musisz go opublikować i podglądać przez stronę);
  • tekst formatowany w edytorze wygląda tak samo na stronie;
  • formatowanie tekstu w panelu, nieznacznie różni się od tego, co na stronietylko cztery czcionki do wyboruwymagana podstawowa znajomość HTML, tekst czasami trzeba poprawiać na poziomie kodu.

Jakie są opcje SEO?

Wystarczające. W specjalnej zakładce możemy do każdego newsa ustalić indywidualne opcje takie jak: alternatywny tytuł, opis meta, a także słowa kluczowe do wyszukiwarek. Pod każdym okienkiem jest licznik znaków, co jest dobrym i praktycznym rozwiązaniem (wiemy ile mamy znaków do dyspozycji).

Podsumowanie

Czy warto prowadzić bloga w ramach RedCart.pl? Wszystko zalezy od celów marketingowych. Jeżeli masz sklep na RedCart.pl i zależy ci na rozbudowanym blogu firmowym, musisz na razie postawić go gdzie indziej. To, co oferują na RedCart.pl po prostu do tych celów się nie nadaje. Lepiej już zainwestować w osobną instalację i cieszyć się z tysiąca możliwości i wtyczek. W takiej opcji jednak sam blog będzie mniej wpływał na widoczność sklepu w SERP.
Moduł bloga prowadzony na RedCart w zupełności natomiast wystarczy osobom, które wolą prostego bloga. Takiego, którego chcą wykorzystywać jako narzędzie pod pozycjonowanie sklepu czy publikowanie komunikatów i poradnikowych treści Klientom. Blog prowadzony z panelu RedCart ma wszystko, co niezbędne do prowadzenia przyzwoitej komunikacji z klientem. Pojawiły się kategorie, co jest wielkim krokiem naprzód. W tej wersji, w połączeniu np. z Facebookiem będzie nawet całkiem nieźle funkcjonował.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.