Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy to potężne narzędzie, które pozwoli Ci na zbudowanie wizerunku i ugruntowanie pozycji Twojej marki w świadomości Klienta.

Dzięki umiejętnie prowadzonemu blogowi przyciągniesz na witrynę firmową i do e-sklepu więcej Klientów, a w dalszej perspektywie, zbudujesz z nimi cenne relacje. Dobry blog to wartościowy content, dzięki któremu poprawisz widoczność witryny firmowej, e- sklepu w wynikach wyszukiwania Google.


55%

Firmy prowadzące własnego bloga mają o 55% więcej odwiedzin strony niż firmy, które nie mają bloga.

61%

61% konsumentów online dokonuje zakupu sugerując się informacjami i recenzjami zaczerpniętymi z blogów.

88%

Firmy B2C prowadzące bloga generują o 88% więcej potencjalnych Klientów miesięcznie.

82%

Firmy B2C prowadzące bloga generują o 88% więcej potencjalnych Klientów miesięcznie.

Jakie korzyści będziesz miał z prowadzenia bloga firmowego?

Poprawisz pozycję w wyszukiwarkach

Firmy, które blogują, posiadają średnio o 434% więcej zaindeksowanych stron.

Pozyskasz nowych Klientów

92% firm, które publikują treści więcej niż raz dziennie, pozyskało klientów dzięki blogowaniu.

Poprawisz rozpoznawalność firmy

70% konsumentów dowiaduje się o firmach za pomocą artykułów online (a nie reklam).

Zwiększysz obroty

60% konsumentów poszukuje produktu po świadomym zetknięciu się z informacją o nim.

Prowadzenie bloga firmowego - co otrzymasz usłudze?

W momencie,  gdy zaczniemy się zajmować Twoim blogiem staniemy się jednocześnie jego głównym administratorem i redaktorem naczelnym. Ty nie musisz się już o nic martwić. W usłudze dostaniesz nie tylko same treści, ale przede wszystkim pomysł na bloga i  kompleksowe nim zarządzanie.

Analiza i strategia

Pierwszym etapem jest analiza. Przyjrzymy się aktualnej sytuacji Twojej firmy,
poznamy Twoją firmę i jej produkty (usługi),
dokładnie przyjrzymy się stronie WWW,
poznamy branżę i Twoich konkurentów,
poznamy Twoje potrzeby i oczekiwania.
Po analizie dostępnych materiałów (dane o produktach i rynku) ustalimy format i formę graficzną bloga i przygotujemy ramowy plan zawartości bloga (w zależności od ustaleń)

Wysokiej jakości teksty

Aby blog spełniał swoje zadanie musi być regularnie aktualizowany. W ramach współpracy gwarantujemy Ci regularną aktualizację bloga wysokiej jakości treściami zgodnymi z potrzebami (artykuły poradnikowe, specjalistyczne, ciekawostki, prezentacje produktów, relacje z eventów firmowych itp.). Liczba aktualizacji zależy od Ciebie.

Optymalizacja SEO

Każdy dodawany przez nas artykuł jest przygotowany z myślą o indeksacji w wyszukiwarkach. Artykuły są odpowiednie redagowane (teksty uwzględniają słowa kluczowe) kategoryzowane i tagowane. Każdy artykuł opatrzony jest unikalnym opisem SEO. Dzięki optymalizacji wzrośnie liczba wejść na stronę firmową, e-sklepu na określone słowa kluczowe

Zdjęcia w tekstach gratis

Nie martw się, że nie dysponujesz odpowiednimi fotografiami do tekstów. To już jest na naszej głowie. W każdym tekście umieszczonym na blogu bedzie się znajdować minimum jedno zdjęcie związane z treścią.

Opieka administracyjna

Dbamy o poprawne działanie bloga. Dokonujemy niezbędnych aktualizacji oprogramowania i wtyczek. W razie kłopotów z działaniem przejmujemy na siebie kontakt techniczny z hostingodawcą.

Raporty i statystyki

W trakcie trwania usługi masz cały czas dostęp do raportów związanych z liczbą wykorzystanych znaków, przebiegu konkursu oraz statystyk odwiedzin bloga.

Prowadzenie bloga firmy, marki lub e-sklepu - jakie efekty?

Jakie efekty osiągamy? Prowadzana przez nas blogi realnie wpływają na zwiększenie widoczności witryn firmowych i e-sklepów w wynikach wyszukiwania, ruchu na stronie i konwersje.

Starannie dobrane,
odpowiadające na intencja użytkownika,
zoptymalizowane pod kątem SEO
merytoryczne i unikalne treści,

które przyciągają potencjalnych klientów, potrafią dać spektakularne efekty. Rezultaty zależą od branży, liczby publikacji, konkurencji, asortymentu sklepu czy witryny firmowej.

Zobacz jaką widoczność zbudowaliśmy za pomocą unikatowych treści na blogu i optymalizacji treści.

Blog + opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego ze zdrową żywnością. Blog prowadzony w wymiarze 8-16 publikacji miesięcznie.
Blog o tematyce opiekuńczo-medycznej dla aplikacji mobilnej. Blog prowadzony w wymiarze - 4 publikacje miesięcznie.

Odświeżanie postów na blogu firmowym - co otrzymasz w usłudze?

Czy wiesz, że odświeżenie starego artykułu (content refreshing) może dać czasami znacznie lepsze efekty niż napisanie nowego? Stare posty (opublikowane co najmniej pół roku temu) generują zazwyczaj 70-90% wejść na bloga. Z analiz wynika, że tuning starych treści może spowodować wzrost ruchu o 50%, 100% i więcej.

Aktualizowanie starych postów to doskonała strategia gdy:

masz mały budżet na prowadzenie bloga;
prowadzisz bloga firmowego już od dłuższego czasu i nie widzisz efektów;
artykuły na blogu marki mają dużą poczytność, ale nie konwertują;
na blogu e-sklepu jest wiele treści przestarzałych, które wymagają aktualizacji.
artykuły na blogu wymagają rozbudowany np. o nowe frazy kluczowe.

Jak zwiększymy widoczność i ruch ze starych artykułów?

przeprowadzimy audyt treści na blogu pod kątem jej jakości merytorycznej i optymalizacji SEO;
zaaplikujemy odpowiednie rozwiązanie - zredagujemy i rozbudujemy teksty w taki sposób, aby wyświetlały się wyżej na pożądane frazy i konwertowały;
przygotujemy raport, w którym zobaczysz jak odświeżenie artykułu wpłynęło na jego wyniki w SERP i ruchu organicznym.

Więcej na temat efektów odświeżania artykułów na blogu przeczytasz w artykule: Jak i dlaczego aktualizować stare posty na firmowym blogu?

Czy to działa? Tak!

W HubSpot (firma tworzy oprogramowanie dla inbound marketingu) po aktualizacji postów organiczny ruch firmy wzrósł o 106%.

W DataBox (oprogramowanie do analityki marketingowej) ruch skoczył w ciągu 6 miesięcy o 75%. Zaktualizowali jedynie 24 starych postów na blogu.

FAQ- najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na pytania, które pewnie chcesz zadać (ale inni już je zadali)

Czy redagowanie bloga firmowego ma sens?

1Czy blog firmowy da mi więcej klientów?
Tak, jeżeli będzie to dobrze i regularnie prowadzony blog, odpowiednio zoptymalizowany, na którym potencjalny Klient znajdzie treści, jakie go zainteresują. Wówczas taki blog będzie pracował na twój zysk i będzie źródłem leadów. Wg badań już 3-6 tekstów dodanych na bloga w miesiącu daje ok. 200 leadów (potencjalnych klientów). 9-15 tekstów miesięczne na blogu to 600 leadów. Jak widać widać warto. Pamiętaj, że to potencjalni Klienci. To czy staną się klientami realnymi zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Wyjaśniamy to w artykule Optymalna długość artykułu na blogu firmowym
2Czy prowadzenie bloga firmowego wpłynie znacząco na pozycję mojej strony/sklepu w wynikach wyszukiwania?
Tak. Wpłynie i to bardzo realnie. Ostatnie zmiany algorytmu Google coraz bardziej preferują wartościowe i poczytne treści. A to oznacza, że to, co umieszczasz na stronie ma coraz istotniejszy wpływ na twoją pozycję w wyszukiwarce. Właśnie dlatego po jednej z ostatnich zmian algorytmu najwięcej straciły w strony, które stawiały na ilość, a nie na jakość. Sukcesywnie natomiast zyskują, którzy zainwestowali w content marketing. Stale dodają nowe treści o odpowiedniej jakości (blogi, działy z aktualnościami), dbają o optymalizację i generują sporo linków w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn). Blog redagowany np. przy sklepie internetowym daje właśnie wartościowe treści, które lubią wyszukiwarki. Sukcesywnie prowadzony i optymalizowany blog zagwarantuje ci dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak będziemy prowadzić twojego bloga?

1Czy będziemy podpisywać umowę?

Tak, oczywiście.

Standardowo przed rozpoczęciem współpracy podpisujemy umowę na usługę związaną z prowadzeniem bloga. W niej zawarte są wszystkie niezbędne informacje związane z warunkami redagowanie bloga firmowego dla Klienta.

2Kto wymyśla tematy artykułów publikowanych na blogu: zlecający czy agencja?

Wszystko zależy od uzgodnień.

Zdarza się, że klienci podsyłają nam listę tematów, ale w większości przypadków wybór tematyki artykułów blogowych spada na nasze barki.

Innymi słowy sami ustalamy tematy na dany miesiąc, przygotowujemy brief do artykuł a potem redagujemy specjalistyczny artykuł na bloga. Klient może w tym czasie zająć się rozwijaniem swojego biznesu.

3Jak wybierane są tematy na bloga firmowego?

W trakcie wyboru tematów uwzględniamy trendy w danej branży, atrakcyjność zagadnienia, a także popularność danych fraz wyszukiwarce.

Blog jest jednym z elementów wspierającym naturalne pozycjonowanie strony/sklepu. Teksty przez nas pisanie nie tylko mają zainteresować potencjalnego klienta, ale również przyczynić się do wzrostu popularności strony w wynikach wyszukiwania.

4Jak często dodawane są wpisy na bloga?
Wszystko zależy od potrzeb firmy i celów marketingowych związanych z blogiem. Żeby blog „żył” i był odwiedzany, musi być aktualizowany co najmniej 1 – 2 razy w tygodniu. Obecnie tak naprawdę znacznie istotniejszym pytaniem od tego ile wpisów należy dodać na bloga?, jest pytanie o wartość merytoryczną tych artykułów. Im wartościowsza treść, unikalna i przydatna dla internauty, tym większa skuteczność bloga. Z tego powodu w trakcie naszej pracy koncentrujemy się przede wszystkim nad nieustanną optymalizacją i podnoszeniem jakości contentu.

Druga kwestia to systematyczność aktualizacji. Blog musi być aktualizowany regularnie, żeby Czytelnicy i wyszukiwarki mieli po co wracać.

5Jaką długość mają teksty na blogu?
W tekstach ważniejsza jest jakość a nie ilość. Standardowo w ofercie mamy teksty o długości 3000-3500 znaków ze spacjami. To jest strona A4 „z hakiem”. Taka długość artykułu na blogu zazwyczaj jest długością wystarczającą.
6Czy do artykułów dodajecie zdjęcia?
Tak. Standardowo do każdego tekstu na blogu marki/firmowym/e-commerce dodawane jest przynajmniej jedno zdjęcie autorskie lub z banku zdjęć.
7Jaką długość powinny mieć teksty na blogu?
Taką, aby wyczerpać temat. Wyjaśniamy to w artykule Optymalna długość artykułu na blogu firmowym

Ile kosztuje uruchomienie bloga firmowego?

1Obsługa/prowadzenie/redagowanie bloga - jaki jest cennik?
Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań. W niektórych przypadkach samo uruchomienie bloga firmowego jest całkowicie darmowe (np. gdy uruchamiasz blog na platformie typu WordPress.com lub aktywujesz moduł z aktualnościami w ramach e-sklepu). Jak widzisz zrobienie pierwszego kroku nie jest zbyt kosztowne.
2Po co mam płacić komuś za prowadzenie bloga? Mogę to robić sam. Lepiej.

Tak, możesz. Tak naprawdę byłaby to idealna opcja. Sytuacja, w której właściciel e-sklepu czy innego biznesu sam pisze bloga i dzieli się z czytelnikami swoimi przemyśleniami i wartościowymi treściami. Z tego założenia wychodziło też większość z naszych obecnych Klientów, zanim zdecydowali się na skorzystanie z usług naszej agencji.

Dlaczego postanowili zlecić nam to zadanie? Z braku czasu. Prowadzenie bloga jest zajęciem czasochłonnym i wymaga regularności. Zlecenie prowadzenia bloga firmie takiej jak nasza sprawi, że zaoszczędzisz cenny czas i jednocześnie małym nakładem kosztów będziesz promować własną markę i firmę w Internecie.

Wypełnij formularz wyceny. Z przyjemnością wycenimy usługę.

3Płacimy tylko za teksty na bloga?
Nie. Pisanie tekstów to jeden z elementów prowadzenia bloga firmowego. Ty wykupujesz usługę prowadzenia bloga a to coś bardziej kompleksowego. A to oznacza, że oprócz redagowania ciekawych artykułów zajmujemy się również administrowaniem serwisem, optymalizacją treści, interakcją z czytelnikami. W całości przejmujemy pieczę nad twoim blogiem w pełnym tego słowa znaczeniu.
4Inni zrobią to taniej.


Pytanie czy na prawdę chcesz z korzystać z ich usług? My zrobimy to lepiej. Po prostu.

Mamy ponad 15- letnie doświadczenie w publikowaniu treści w Internecie
  • Przyczynimy się do wzrostu pozycji strony w wyszukiwarce Google, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności firmy;
  • Zapewniamy solidne i terminowe redagowanie bloga;
  • Przygotowujemy raporty dot. popularności wpisów;
  • Dostarczamy informacje nt. zainteresowań biznesowych potencjalnych klientów i analizujemy statystyki;
  • Piszemy teksty wartościowe merytorycznie, ciekawe, jak również zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe.
5Czy możemy założyć blog firmowego za darmo?

Tak, istnieje taka możliwość.

W tym momencie dostępnych jest wiele możliwości na uruchomienie platformy blogowej całkowicie za darmo. Wystarczy założyć konto w jednej z popularnych platform blogowych takich jak WordPress.org lub Blogger.com. Obie platformy oferują szereg nieodpłatnych usług, za pomocą których bez problemu uruchomisz bloga firmowego. Kilku naszych klientów prowadzi blogi właśnie w oparciu o takie bezpłatne platformy (głównie WordPress.com) i są z tego zadowoleni.

Oczywiście postawienie bloga na darmowej platformie nie jest rozwiązaniem idealnym. Uruchamiając bloga na tego typu portalu musisz liczyć się z pewnymi ograniczeniami (limit danych, ograniczona liczba szablonów, brak dostępu do zaawansowanych opcji). Niemniej jednak jeżeli jesteś właścicielem małej firmy i poszukujesz prostego i taniego rozwiązania – to jest dla Ciebie korzystna opcja.

Samo uruchomienie bloga nie wystarczy, musi być jeszcze ktoś kto go poprowadzi. W ramach naszej współpracy zakładamy, optymalizujemy i prowadzimy blogi również na platformach zewnętrznych.

Chcę założyć bloga w e-sklepie...

1Prowadzimy sklep na platformie IdoSell. Czy mogę tam założyć bloga?

Tak, nie ma z tym najmniejszego problemu.

Sklepy prowadzone na platformie IdoSell mają wdrożone moduły aktualności i bloga. Treści do obu tych modułów dodaje się w panelu administracyjnym sklepu w przygotowanej specjalnie do tego karcie edycji. W ten sposób można dodawać i edytować nowe artykuły blogowe i umieszczać zdjęcia.

Blog w sklepie uruchomić można praktycznie bezkosztowo. Czasami tylko trzeba pomęczyć się z suportem IdoSell, ale skoro prowadzisz sklep na tej platformie, to nie muszę ci tego mówić.

Wiesz jak jest.
2Mam sklep na RedCart. Czy mają Państwo doświadczenie z prowadzeniem bloga na tej platformie?
Tak, doświadczenie mamy. : ) Na platformie e-commerce RedCart jest możliwość aktywowania modułu bloga. Jest on – co prawda – dość uproszczony, ale posiada podstawowe opcje (np. optymalizacja SEO artykułów, kategorie). Jeżeli myślą Państwo o rozbudowanej wersji bloga przy swoim e-sklepie z przyjemnością pomożemy w rozważeniu innych opcji.

Zobacz więcej: Testy modułów blogowych w e-sklepach: RedCart.pl

3Mam sklep na PrestaShop. Jak mogę założyć bloga? Czy Państwo zajmują się redagowaniem bloga w PrestaShop?

Nic trudnego. Wystarczy zainstalować odpowiedni dodatek, czyli moduł bloga dedykowany do systemu Prestashop.

Istnieje wiele bardziej lub mniej rozbudowanych modułów bloga, które umożliwiają uruchomienie i prowadzenie bloga w sklepie na platformie PrestaShop. Wystarczy tylko znaleźć odpowiedni moduł bloga, kupić, zainstalować go w sklepie i można pisać. Listę tego typu modułów znajdziesz w oficjalnym sklepie PrestaShop (https://addons.prestashop.com/pl/495-blog-forum-aktualnosci).

Jeśli chodzi o drugą część pytania, to tak. zajmujemy się prowadzeniem blogów na PrestaShop. W ramach usługi jest kompleksowa administracja treścią na blogu - dodajemy tekst, formatujemy, dodajemy zdjęcia, optymalizujemy pod SEO.

Szybka kalkulacja prowadzenia bloga (cennik)

Chcesz poznać cennik prowadzenia Twojego bloga? Wypełnij poniższy formularz.

 
 
 

    Na początek kilka Twoich danych

    ------------

    Odpowiedz proszę na 7 krótkich pytań, które pozwolą na szybką kalkulację usługi:

    1. Chcę prowadzić bloga w branży:

    ModaZdrowieUrodaTelefony i akcesoriaBranża ITKsiążkiMotoryzacjaKomputeryZabawkiAkcesoria dla dzieckaSport i rekreacjaZdrowieBiżuteria i zegarkiBudowa i remontArtykuły spożywczeOgródInna (wpisz poniżej)

    2. Na jakiej platformie ma być prowadzony blog?

    WordpressJoomlaShoperRedCartIdosellPresta ShopInna

    3. Określ maksymalną długość artykułu na blogu:

    do 3000 zzsdo 4000 zzsdo 5000 zzsdo 6000 zzsbez limitu - do wyczerpania tematu

    4. Czy w artykułach mają być zdjęcia?

    Tak, minimum jednoTak, minimum dwaNie.

    5. Określ częstotliwość publikacji:

    2 artykuły w miesiącu4 artykuły w miesiącu8 artykułów w miesiącu16 artykułów w miesiącuInna liczba (wpisz poniżej)

    6. Kto przygotowywać będzie plan contentu?

    KlientAgencja

    7. A poniżej jest jeszcze miejsce na dodatkowe informacje (opcjonalnie oczywiście)

    Administratorem danych osobowych jest firma iMedia Solutions Katarzyna Biernacka z siedzibą w Stanisławiu Dolnym 350, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska NIP: 675 124 12 79, a dane wpisane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie. Szczegółowe informacje w Polityce Prywatności.